Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2010

Δραστηριότητες 3ης Ομάδας

Άγγελου Σικελιανού «Ιερά οδός»

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ομάδα 3η:


1) Αναζητήστε στο διαδίκτυο εργογραφικό και εικονογραφικό υλικό για τον ποιητή και δημιουργήστε ένα αρχείο power point (μέχρι 10 διαφάνειες) με τις σημαντικότερες πληροφορίες.
Ενδεικτικές ιστοσελίδες
:
http://www.snhell.gr/anthology/writer.asp?id=45
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%86%CE%B3%CE%B3%CE%B5%CE%BB%CE%BF%CF%82_%CE%A3%CE%B9%CE%BA%CE%B5%CE%BB%CE%B9%CE%B1%CE%BD%CF%8C%CF%82



2) Αναζητήστε στο διαδίκτυο πληροφορίες για τα Ελευσίνια Μυστήρια και τη σχέση τους με την Ιερά Οδό. Παρουσιάστε στην ολομέλεια του τμήματος αδρομερώς το θέμα με μια προφορική εισήγηση.
Ενδεικτικές ιστοσελίδες:
http://www.ime.gr/chronos/05/gr/culture/4140eleusinia.html
http://www.culture.gr/h/3/gh351.jsp?obj_id=12861





3) Να μεταφέρετε το ποίημα σε ένα αρχείο word και, ενεργοποιώντας τον ορθογράφο, προσπαθήστε παρατηρώντας τις υπογραμμισμένες λέξεις να εξάγετε συμπεράσματα σχετικά με τις ιδιαιτερότητες της γλώσσας του ποιητή. Καταγράψτε τα συμπεράσματά σας σε ένα αρχείο word με τη μορφή σύντομου άρθρου. Υπάρχει απόσπασμα σχετικό στο αρχείο




4.Το επεισόδιο με τον «ατσίγγανο» είναι το βασικό θέμα του ποιήματος; Δηλαδή ο σκοπός του ποιητή ήταν να περιγράψει απλά ένα θέαμα; Να υποστηρίξετε την άποψή σας με σύντομη προφορική παρέμβαση στην ολομέλεια, στηριζόμενοι σε αναφορές στο ποίημα.




5. Είναι συνηθισμένος στην ποίηση ο μακροπερίοδος λόγος; Σε τι εξυπηρετεί η συγκεκριμένη επιλογή; Καταγράψτε τις απόψεις σας σε ένα αρχείο word με τη μορφή σύντομου άρθρου.




6. Η αρχή του ποιήματος έχει εντυπωσιακές ομοιότητες με το τέλος, αλλά υπάρχει και κάποια διαφορά. Με ποιό τρόπο το επεισόδιο με τις αρκούδες συνέβαλε στο συγκεκριμένο αναστοχασμό του ποιητή; Δημιουργήστε ένα σχηματικό πίνακα με τρεις στήλες (η αρχή, το τέλος, η ερμηνεία)




7. Από τη συλλογή «Η αμαρτωλή Μαρία» Του Λαυρέντη Μαχαιρίτσα να ακούσετε και να παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας το τραγούδι «Αρκούδες» με το Γιώργο Νταλάρα. Να σχολιάσετε το περιεχόμενό του σε σχέση με το ποίημα του Σικελιανού. Σε περίπτωση που δεν το βρίσκετε, κατεβάστε το από την ιστοσελίδα: http://users.sch.gr/statpapako/logotexnia.htm




8. Επιλέξτε το τμήμα του κειμένου που σας άρεσε περισσότερο και προσπαθήστε να το το αναγνώσετε σωστά. Χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα καταγραφής ήχου (Audacity, Ηχογράφηση Windows κ.α) να δημιουργήσετε ένα αρχείο σε ηλεκτρονική μορφή (mp3, wav)[καλό είναι να πειραματιστούν όλα τα μέλη της ομάδας] .




9. Να καταγράψετε σε ένα πίνακα (word ή Excel) τις λέξεις ή εκφράσεις από το κείμενο που σας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση σε σχέση με τη νοηματική τους βαρύτητα, τη σπανιότητα ή την πρωτοτυπία τους.



10.Αφού παρακολουθήσετε τα αποσπάσματα από την ταινία, προσπαθήστε στη συνέχεια να αποδώσετε λογοτεχνικά (σε πεζό ή ποίημα ) τη σκηνή που το αμέριμνο αρκουδάκι κινδυνεύει σε μια παράγραφο 8 -10 σειρών μιμούμενοι τον μακροπερίοδο λόγο του συγγραφέα (Μητσάκη ή του Σικελιανού).

Δεν υπάρχουν σχόλια: