Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη 10 Μαρτίου 2010

Δραστηριότητες 4ης Ομάδας

Άγγελου Σικελιανού «Ιερά οδός»

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ
Ομάδα 4η:

1. Ποιους συμβολισμούς παίρνει η αρκούδα στη σκέψη του ποιητή; Με ποιες μορφές παραλληλίζεται η μεγάλη αρκούδα και πώς εξηγείται αυτή η σχέση. Εντοπίστε τις σχετικές αναφορές στο ποίημα. Καταγράψτε τις απόψεις σας σε ένα αρχείο word με τη μορφή σύντομου άρθρου.


2. Να γράψετε σε ένα πίνακα Word τρεις νοηματικές ομοιότητες και 3 διαφορές ανάμεσα στην «Αρκούδα» του Μητσάκη και την «Ιερά Οδό» του Σικελιανού.



3. Αναζητήστε στο διαδίκτυο άλλα ποιήματα με παρόμοιο θέμα και δημιουργήστε το προσωπικό σας ανθολόγιο που θα αναρτηθεί στο blog του μαθήματος.




4. Να μελετήσετε [ http://users.sch.gr/statpapako/logotexnia.htm ] το απόσπασμα « Η τελευταία αρκούδα του Πίνδου» από το «Διπλό βιβλίο» του Δ. Χατζή και να το συγκρίνετε με το ποίημα του Σικελιανού και το διήγημα του Μητσάκη. Ποιος νομίζετε ότι είναι ο συμβολισμός της Αρκούδας και πώς σχετίζεται με την προσωπική ζωή του συγγραφέα; Παρουσιάστε σε power point τις ομοιότητες και διαφορές των τριών κειμένων.

5. Αναζητήστε στο διαδίκτυο εργογραφικό και εικονογραφικό υλικό για τον Δ. Χατζή και δημιουργήστε ένα αρχείο power point (μέχρι 12 διαφάνειες) με τις σημαντικότερες πληροφορίες.
Ενδεικτικές ιστοσελίδες:

http://www.tovima.gr/print_article.php?e=B&f=12515&m=S08&aa=1

http://bibliofagos.blogspot.com/2006/07/blog-post_23.html

http://anagnosmatario.blogspot.com/2007/04/to.html




6. Να μελετήσετε [ http://users.sch.gr/statpapako/logotexnia.htm] το υπογραμμισμένο απόσπασμα από τη « σονάτα του σεληνόφωτος » του Γ. Ρίτσου και, αξιοποιώντας και το συνοδευτικό αρχείο, να προσδιορίσετε σε ένα περιληπτικό κείμενο word με τη μορφή σημειώσεων τον πιθανό συμβολισμό της αρκούδας στο συγκεκριμένο ποίημα .



7. Να ακούσετε και να παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας το τραγούδι της Σόφης Παπά με τίτλο «Πρόβατα » με το Νότη Σφακιανάκη. Να σχολιάσετε με ένα σύντομο κείμενο (word) το περιεχόμενό του σε σχέση με τους συμβολισμούς της αρκούδας που έχετε επισημάνει. Σε περίπτωση που δεν το βρίσκετε, κατεβάστε το από την ιστοσελίδα μου: http://users.sch.gr/statpapako/logotexnia.htm







8. Επιλέξτε το τμήμα του ποιήματος που σας άρεσε περισσότερο και προσπαθήστε να το αναγνώσετε σωστά. Χρησιμοποιώντας ένα πρόγραμμα καταγραφής ήχου (Audacity, Ηχογράφηση Windows κ.α) να δημιουργήσετε ένα αρχείο σε ηλεκτρονική μορφή (mp3, wav)[καλό είναι να πειραματιστούν όλα τα μέλη της ομάδας] .




9. Να καταγράψετε σε ένα πίνακα (word ή Excel) τις λέξεις ή εκφράσεις από το ποίημα που σας έκαναν ιδιαίτερη εντύπωση σε σχέση με τη νοηματική τους βαρύτητα, τη σπανιότητα ή την πρωτοτυπία τους.



10.Αφού παρακολουθήσετε τα αποσπάσματα από την ταινία, προσπαθήστε στη συνέχεια να αποδώσετε λογοτεχνικά (σε πεζό ή ποίημα ) την τελευταία σκηνή πάνω στα βράχια με τον κυνηγό σε μια παράγραφο 8 -10 σειρών μιμούμενοι τον μακροπερίοδο λόγο του συγγραφέα (Μητσάκη).

Δεν υπάρχουν σχόλια: