Αναζήτηση αυτού του ιστολογίου

Τετάρτη, 10 Μαρτίου 2010

Δραστηριότητες 5ης Ομάδας

Μιχ. Μητσάκη " Η Αρκούδα"
Ομάδα 5η

1) Ποιές γλωσσικές διαφορές επισημαίνεις ανάμεσα στα αφηγηματικά-περιγραφικά μέρη και στα παραγγέλματα προς την αρκούδα; Μπορείς να λοιπόν να εντοπίσεις τη σχέση που έχει το επίπεδο γλώσσας που χρησιμοποιεί κάποιος με τη μόρφωση και την κοινωνική του θέση; (Να ενημερώσετε τους συμμαθητές σας αναρτώντας στι ιστολόγιό σχετικές πληροφορίες)
.


2)Μπορείτε, στηριζόμενοι στο διήγημα του Μητσάκη να εντοπίσετε το εύρος της διαφοράς ανάμεσα στην καθαρεύουσα και την καθομιλούμενη; Αναζητήστε στο διαδίκτυο πληροφορίες σχετικά με την ιστορία της καθαρεύουσας και του γλωσσικού ζητήματος και καταγράψτε τα συμπεράσματά σας περιληπτικά σ’ ένα αρχείο Word.
Ενδεικτικές ιστοσελίδες:
Ηλεκτρονικά λεξικά, σώματα κειμένων,
http://el.wikipedia.org/wiki/%CE%9A%CE%B1%CE%B8%CE%B1%CF%81%CE%B5%CF%8D%CE%BF%CF%85%CF%83%CE%B1
http://abnet.agrino.org/htmls/Z/Z015.html



3). Συζητήστε την άποψη ότι η λογοτεχνία της καθαρεύουσας (Παπαδιαμάντης, Μητσάκης κ. α.) είναι αδικημένη, λόγω της μη εξοικείωσης της νέας γενιάς με τη συγκεκριμένη μορφή γλώσσας. Δημιουργήστε επίσης ένα κατάλογο σε excel με τα ονόματα λογοτεχνών που χρησιμοποίησαν την καθαρεύουσα. Μια λύση που προτείνεται είναι να μεταφραστούν, αλλά αυτό θα αποστραγγίσει τα κείμενα από το ύφος τους. Παρουσιάστε προφορικά τις απόψεις σας στην ολομέλεια του τμήματος. Δείτε στο αρχείο σχετική μεταφραστική απόπειρα και επιχειρήστε να κάνετε κάτι ανάλογο σε ένα άλλο απόσπασμα 3 σειρών περίπου.
4) Ακολουθώντας το πρότυπο αποδόμησης κειμένου κάνε το ίδιο σε ένα μικρό τμήμα, χρωματίζοντας ανάλογα τα δομικά στοιχεία του λόγου.


5. Από τη συλλογή «Θεσσαλικός κύκλος» Του Γιάννη Μαρκόπουλου να ακούσετε και να παρουσιάσετε στους συμμαθητές σας το τραγούδι «Αρκουδιάρης» με τη Βίκυ Μοσχολιού. Να σχολιάσετε προφορικά τις ομοιότητες αλλά και κάποια διαφορά που θα εντοπίσετε. Σε περίπτωση που δεν το βρίσκετε, κατεβάστε το από την ιστοσελίδα μου: http://users.sch.gr/statpapako/logotexnia.htm

Δεν υπάρχουν σχόλια: